Få upp stabilitet

Hej på er! 
Träningspasset gick bra. Blev som jag tänkt mig, ett bra rygg-axel & triceps pass.:) känns kanon! Sen tog jag mig en tur på bandet, en pw i uppförsbacke på ca 40 minuter. Så jääääkla tråkigt att gå när jag kommit igång med springandet. Iallafall så pass länge, men jag höll ut! Ville skona mitt lilla knä.:)

Jag & Jonas har på senaste tiden börjat öva på att försöka gå ner i brygga från att stå på huvudet, förstår ni? I början gick det otroligt dåligt måste jag säga, kändes som man nästan nudda backen, men då hade man inte ens börjat böja benen.;) så där stod man på huvudet med raka ben & trodde man var nära på att lyckas. Men det går bara bättre & bättre. Krävs väldigt mycket stabilitet för att klara detta, och muskler såklart. Men jag har börjar komma "ner" med fötterna iallafall. 
Att våga låta kroppen ramla över var första gränsen, nu är det bara att öva upp stabiliteten. Att börja böja bena bakåt till andra sidan kräver så otroligt mycket balans. Men övning ger färdighet. Tränatränaträna!! 

Dagens tips; välj ut en övning som du vet att du inte klarar, ex stå på huvudet. Ge detta 15 minuter varje dag och övaövaöva. Se hur långt tid det tar innan du klarar det, för det kommer du, om du inte ger upp!:) 











Lets go!

Det är en småseg Erika som beger sig mot gymmet för ett pass med sig själv. Har tyvärr lite ont i mitt vänstra knä så idag får det bli ett fint ryggpass istället för benpass. Inte mig emot.;) varit lite besatt av att träna ryggen pga mitt stora komplex för den. Men det är fasen väldigt skönt att träna ben också, dom behöver ju faktiskt bli större.:) 

Härligt när man inser att alla träningstoppar stinker bajs och behöver tvättas. Har nada T-shirtar för ja trivs inte i de, så jag sluta upp i mammas linne som hon använt när hon målat...hähä funkar de med! ;)





Ben

Jag är så glad & nöjd över att mina små pinnben börjar likna något :')