En klapp på axeln

Godmorgon höreni! 

Ännu idag strålar solen och ur högtalarna spelas Norlie & kkv i bilen påväg mot universitetet. Detta är vårkänsla om något. 🌞 

Jag hade en tanke att komma upp innan halv 6 för att köra morgoncardio idag. Men jag är ju inte mer än människa, så sängen blev mer lockande. Och där blev jag kvar 😏. Får se om jag lyckas nästa gång. 

Planen för idag är seminarie och grupparbete i skolan. För övrigt fick jag tillbaka min senaste mattetenta igår, tro det eller ej men jag fick VG på den också. Så får ett VG i hela mattekursen, klappar mig själv på axeln och är ganska stolt. 😎

I eftermiddag blir det nog en promenad och ev ett gympass, sen får vi se vad denna härliga tisdag bjuder på mer! 

Ta hand om varandra och ha en bra tisdag. Pussar och kramar ❤

Sov med flätor inatt 😅

Härliga måndag

Hej på er! 

Det är måndag, ny vecka och nya möjligheter. Solen skiner, humöret är på topp och jag är påväg mot gymmet. 🌞

Jag har varit i skolan från klockan 8 och arbetat med ett grupparbete och därefter lyssnat på en föreläsning. Dagen har rullat på relativt snabbt och nu tar jag en paus innan jag ska börja plugga igen. Har en hel del litteratur att plöja igenom. Men ett träningspass imellan är väl behövligt. 😊

Måndagar är verkligen en av mina favoritdagar. Det känns som en nystart och mja ja vet inte riktigt hur jag ska förklara mer än att jag verkligen gillar de. 😎 finns säkert någon där ute som håller med😃.

Ta hand om er. Pussar och kramar ❤

Ben & rumpa

Dagens träningspass på gymmet hade fokus på ben och rumpestumpen. 


~ Jag började med att böja, först front 5 × 6, sen vanliga 6 x 10.Avslutade med bara stång och körde "good mornings" 3 × 12 

~ Sen körde jag framsida ben i en sån vanlig maskin, ni vet vad jag menar 😎, 3 × 12, avslutade med 3 dropset. 

~ Jag avslutade med kettelbells och körde superset övning mellan raka mark, vanliga mark och sist böjhopp från marken, upp på stepbrädan, och ner igen. Körde 3 set / 8 reps och vilade mellan varven.

Ett pass på ca 1 h med mycket flås. Värmer alltid upp 5 minuter på crosstrainern innan också bör tilläggas. Men har som mål att bli bättre på cardio i övrigt, det är ju bara såååå tråkigt ibland 😅. 
Ta hand om er ❤